Här har vi listat de allra vanligaste frågorna, skulle du inte hitta svaret på din fråga så tveka inte att höra av dig till oss på mail eller genom våra social medier.

 

Beställningar

Vad kostar frakten?

Vi har en fast frakt på 49kr och fri frakt på alla ordrar som överstiger 500kr.

Handla som organisation/företag?

Verabus.se riktar sig både till privatpersoner och företag/föreningar. För att göra en köp som en organisation, lägger du enkelt till önskade produkter i varukorgen som vanligt. Vid kassan, i Klarnadelens val, väljer du alternativet “Organisation/Företag” under fältet “Handlar som”. Därefter fortsätter du processen och slutför köpet som vanligt. På det här sättet kan både privatpersoner och företag/föreningar enkelt och smidigt handla hos oss, och vi ser fram emot att erbjuda dig den bästa möjliga shoppingupplevelsen oavsett din roll.

Hur vet jag att beställningen gått igenom?

Efter beställningen så kommer du få en bekräftelse via mail. Om du ej har mottagit din orderbekräftelse så kika i din skräpkorg om mailet har hamnat där. Hör av dig till oss annars så kikar vi på det.

Hur gör jag om en vara är slut i lager?

Vid slutsålda produkter kan man gå in på varan och trycka ”bevaka produkt”. Fyll i din mailadress så får du ett mail så fort vi har fått in produkten igen och hunnit uppdatera lagersaldot.

Kan jag ändra uppgifter i min beställning?

Vi kan tyvärr inte ändra uppgifter i en order pga bedrägeririsken. Om du har lagt in en felaktig mailadress så kommer du få en notis på telefonnr som är angivet i ordern när paketet finns att hämta.

Kan jag ändra lägga till något i min beställning?

Tyvärr har vi ingen möjlighet att lägga till produkter i en redan lagd order pga att vi ej kan belasta ordern med ett högre belopp. Om du vill ta bort en produkt från ordern så måste detta ske innan ordern är packad. Kontakta kundtjänst direkt så ser vi om vi kan lösa det.

Skickar ni utomlands

Tyvärr inte. I nuläget har vi valt att fokusera på endast Sverige.

Betalning

Hur får jag min faktura?

När din order gått igenom och vi har skickat den så kommer klarna skicka ut en faktura på mailadressen spm är angiven i ordern. Man kan även logga in på Klarna via deras app och bank id och där se faktura samt betalningsalternativ.

Vilka olika betalningssätt finns?

Vi samarbetar med Klarna för alla betalningar. Där kan du välja mellan att betala med Apple Pay, Google Pay, Shopify Pay eller Klarna (kort, faktura, direktbetalning och delbetalning).

Vad händer med min faktura när jag gör en retur?

Vid retur kan du som kund gå in på Klarna och pausa fakturan. När vi mottagit samt godkänt returen så kommer vi ta bort beloppet på fakturan och klarna kommer skicka en notis till dig om det fortfarande finns ett belopp att betala.

När får jag min återbetalning vid retur?

Så fort vi mottagit samt godkänt returen så görs en återbetalning via Klarna. Efter godkännande kan man räkna 2-3 bankdagar innan pengarna är inne.

Leverans

Hur lång leveranstid har ni?

För lagerhållna produkter: Efter vi skickat ordern så tar det mellan 1-5 dagar till leverans beroende på var i Sverige man bor.

För övriga produkter som skickas direkt från leverantören (t.ex. bollhav eller elbilar) gäller andra leveranstider, du hittar aktuella leveranstider under varje produkt.

Jag har inte fått mitt paket

Om paketet ej kommit fram 5 dagar efter paketet skickats, kontakta vår kundtjänst så tittar vi på det.

Jag har inte fått allt jag beställt

Efter beställningen så kommer du få en bekräftelse via mail. Om du ej har mottagit din orderbekräftelse så kika i din skräpkorg om mailet har hamnat där. Hör av dig till oss annars så kikar vi på det.

Jag har fått fel produkt

Kontakta kundtjänst så gör vi en retur på den felaktiga produkten samt skickar ut den rätte, självklart helt utan kostnad.

Varför får jag flera leveransbekräftelser?

Vissa av våra produkter skickas direkt från våra samarbetspartners. Så om du har gjort en beställning med flera olika varor så kan det vara att vissa skickas från samarbetspartners och vissa direkt från vårt lager. Dock så betalar du alltid bara en fraktkostnad.

När behöver jag senast hämta ut min order från postombud?

Paketet ligger kvar hos ombud i en vecka. Du kommer få flera notiser innan ordern skickas tillbaka.

Retur & byte

Hur returnerar jag en produkt?

Kontakta först vår kundtjänst och anmäl returen. Produkten ska sedan  skickas till vårt eller våra samarbetspartners lager, kunden står själv för returfrakten. Tänk på att paketera varan väl samt med alla tillbehör.

Hur byter jag en vara?

Vid byte av vara måste du först skicka in varan som ska bytas, tänk på att produkten måste vara i sitt originalutförande med tillhörande låda samt tillbehör. Därefter beställer du helt enkelt den nya varan.